Sunday, March 14, 2010

kenapa sekarang?

aku yang bernama aku.
disini bersama bayang aku.
mamapuslah tentang apa maksud dan siapa kamu
berbicra kita tentang masalah so sial ini.

aku yang lahir di bandar ini
melihat pelbagai arus pembangunan
sana sini bangunan memancak,
musik terus terrancak.
haha.
tapi?
aku melihat sesuatu pelik yang berlaku dalam kalangan anak2 bandar ini.
mungkin aku pernah terlihat?
tapi apa kuasa aku untuk menahan mereka.
khayal?
pening?
mabuk?
buncit tak bertuan?
haha.
cukup hebat.terlalu hebat.


tentang itu masalah diorang.
yang aku fokuskan.
buncit tak bertuan.
hehe..
angkara siapa?
slah siapa?
jantan atau betina?
mak dan bapak?ataupun keluarga??
bila dah buncit barulah cakap.
sya terlanjur..haha.
bodoh.bodoh.
kalau korang kawal nafsu korang.
takkan ada budak yang baru lahir dalam kotak.
uri di tanam merata tempat.
yang paling keji.ditinggalkan depan rumah ibadat.
dah buat dose tawu pulak cari rumah ibadat.

so..korang pikirlah.
masalah neh boleh hilang jika korang ada iman.
ataupun tambah iman.

No comments:

Post a Comment